Elul on kaks poolt

Selline on viimane raamat, mida lugesin. Luule Viilmast. Jätan siia enda jaoks jälje neist ridadest, mis mind oluliselt puudutasid.

Mida materialistlikum on inimene, seda haigem on varem või hiljem tema keha. (39)

Iga elu lõppedes jätame oma kulutatud keha maha ja läheme vaimumaailma, kus teeme õpitust kokkuvõtteid ja järeldusi, loome oma arenguplaani tulevase elu tarbeks. (51)

Kõik, millega inimene elus kokku puutub, on talle millekski vajalik. Keegi ei ole süüdi. Halva, mis minule tuleb, tõmban ma vale mõtlemisega enda külge. (56)

Kui me teeme midagi armastusest, siis tulemus on armastus. Kui me teeme seda asja hirmust, süütundest või vihast, mille nimi on tahtmine midagi tõestada, siis on tulemus hirmutav, süüdistav või vihastav. Kui sa teed tööd armastusega, mitte armastusest, siis on see nagu tüki südamest äravõtmine. Ja ise jääme ilma sellest tükist. (59)

Stresside keele oskus on vajalikum kui ükskõik missuguse võõrkeele oskus, sest stresside keeles räägib inimesega tema enda elu. (76)

Inimesel on täpselt nii kaua raske, kuni ta ei saa aru, et me kõik oleme siin vaid rännakul. Me oleme teelised, kaaslased. Keegi ei tule siia ilma kellegi pärast, igaüks tuleb elama oma elu. (99)

Ainult siis väärtustame tõelist armastust, kui oleme truudusetuse kibedaid vilju maitsnud. Aga nii me õpime. (109)

Mitte vabakasvatus, vaid olukorra lahtiseletamine vabastab lapse hingelisest kriisisest . Laps vajab oma ema-isa elutõde, sest sarnane tõmbab sarnast ja laps on tulnud neile vanemaile just teatud sarnasuse tõttu. Vabakasvatus on kasvatuse puudumine. See on olukord, kus vanemad ei ole oma vanemlikke kohustusi täitnud. (114)

Laps vajab karmi tõtt, mitte ilusaid valesid. Ainult läbi tõe õpitakse. Tõde teeb vabaks. Laps vajab, et igas konfliktsituatsioonis talle öeldakse, kas see on tingitud temast või millestki muust. (114)

Kõik, mis inimene teeb, saab ta topelt tagasi. Seega – küvad tuult, lõikad tormi!

1. Laps valib oma vanemad nende hea ja halvaga, mitte vastupidi. Süüdistada ei ole kedagi.

2. Laps = puhasvaim tuleb oma vanemaid alati armastama. Vanemate eesmärgid on seevastu sageli väga omakasupüüdlikud. (115)

Mees loob vormi, naine sisu.

Mees sünnitab ideid, naine lapsi.

Mees ehitab maja, naine kaunistab kodu.

Mees on jõud, naine hingesoojus.

Mees on mõistus, naine tunded. (121)

Naisel on peo peal tunded, mehel jõud. Naisel on varjatud jõud, mehel tunded. Tunded määravad tervise ja eluea pikkuse. See ongi naiste tugevus. Naine, kes püüab mehe tundeid avada, teeb mehe tundeelu tugevamaks, seega eluea pikemaks. Naised võitlevad oma tunnete puhtuse eest, tehes selles võitluses nii head kui halba, aga kui naine elab mehest kauem, siis ta on teinud õigesti. (122)

Inimkond eksisteerib ajast aega, olenemata sellest, kas kodu on koopas või lossis. Määrav ei ole jõukus, vaid hingerahu. (124)

Mees, kes vangitseb oma tundeid, kaotab nad, sest ainult teisele saadetud tunne tuleb topelt tagasi. Sellest ka meeste lühem eluiga. Mehe hing on hapram, füüsis tugevam. (125)

Meie keha on nagu väike laps, kes on pidevalt armastuse ootel. Kui hommikul ärgates öelda:“ Tere hommikust, minu keha! Ma armastan sind! Täna tuleb tore päev!“, siis tuleb täna ilus päev. Ja õhtul:“ Head ööd, minu keha! Ma armastan sind! Uni tuleb hea!“ Ja uni tulebki parem. (132)

Kui tahate terveks saada, siis peab lülisamba sirgeks saama. Niikaua, kuni inimene ei mõista, et tema kehahoiakust sõltub tema tervis, ei ole teda mõtet  edasi ravida – nagunii ta ei parane täielikult. (134)

Kõige parem on sirutusharjutused kõval toolil istudes. Pange peopesad reitele, randmekohad toetagu kõhu alaosale. Kontsentreerige oma mõte lülisambale. Alustage õndraluust(sabaluust). Kui te veel mõttes kujutlete, kuidas iga lüli eraldi tõuseb otse üles oma õige koha peale, ja aeglaselt käte jõudu abiks võttes tõstate selga, võib varsti saavutada tervenemise. Õlgu tõstmata on käed vabalt sirged, hingamine on vaba, selg on sirge. Ei ole liiga pikki käsi, on liiga lühikeseks vajunud selg. Nüüd lõdvestage õlad ja sirutage kaela, rohkem kukalt kui lõuga. (135)

Negatiivne side vabaneb, kui ma ütlen:

  1. Ma annan sulle andeks, mis sa mulle tegid.
  2. Ma annan endale andeks, et ma selle halva endasse võtsin.
  3. Ma palun oma kehalt andeks, et ma sellega oma kehale halba tegin.
  4. Ma armastan oma keha. (139)

Armastus on positiivseim tunne, ta sisaldab kõike head.  Armastades haigust – negatiivsust, lisame talle armastust – positiivsust. Mida rohkem armastust, seda rohkem haigus väheneb. Öelge valutavale kohale: „Ma armastan sind!“ Lugege, mitu sõna „armastan“ vajab teie valutav koht. Nii palju olete talle armastust võlgu. (145)

Hirm, et mind ei armastata on suurim hirm. Sellise hirmuga inimene muutub orjameelseks, peaasi, et keegi armastaks. Aga kuna tal on stress – ta peab ju saama tunda, et teda ei armastata, siis teda teenetele vaatamata ei armastata. Paljud nutavad ja kurdavad pettunult, kui palju nad on teistele head teinud, aga lõpuks teine tõukab ta endast ära. Pidigi tõukama, sest orja ju ei armastata. Ärge otsige süüd teistes, vaid vabastage oma hirm. (152)

Istuge ja tunnetage enda ees musta udupilve – see on teie hirm. Öelge sellele hirmupilvele: „ Ma annan sulle andeks, et sa minusse tulid. Ma annan endale andeks, et ma su endasse võtsin. Kallis keha, anna mulle andeks, et ma sellega sinule halba tegin. See oli õppimine, aga nüüd ma olen targemaks saanud.“ (170)

Keha parem pool on naisenergia kandja.

Keha vasak pool on meesenergia kandja.

Keha esipool on tundeenergia väljendaja.

Keha tagapool on tahteenergia väljendaja.

Keha ülemine pool tähendab tulevikku suunatud energiat.

Keha alumine pool tähendab minevikku suunatud energiat. (191)

Miks vanasti inimesed rahulikud olid? Vanasti palus inimene hingamispäeval andeks oma vead ja sellega õnnistas tulevikku. (193)

Aino Kabe: „Mida suurem on konarus teokarbis, seda suurem ja väärtuslikum on pärl. Mida suurem on valu inimsüdames, seda võimelisem on ta looma. Rõõmust ei sünni midagi piisavat. Selleks et luua, peab kannatama.“ (202)

Lisa kommentaar

