Ei saa me läbi Lätita

Enne Pariisi reisi, tuleb ikka Nuustakul ära käia. No Nuustaku on risti-põiki lapseeas läbitud, seega võisime juba pisut kaugemale kaeda. Aga mitte enamat kui toredad lõunanaabrid – lätlased. Esialgne plaan suviseks reisiks oli küll Leedu ja Palanga, aga teatud asjaolude tõttu jääb see järgmist aastat ootama.

Ujumisvarustus ja väike suupiste kaasa ning sõit võis alata. Kolme auto peale jagus meid kenasti 14. “Adamsite suguvõsa” nagu me ise oma pisikest punti kutsume. Juhtumistest, naljast ja kurb-lõbusatest seikadest puudu ei tule. Ei saagi tulla, kui kõik on sellised kuldsuud ja naljaninad, et õhtud kitarrimängu ja laulu vahepeal mööduvad kõht kõveras naeru kihistades. 😀

Alustasime teed üsna vara, et palju käia jõuaks. Esimene peatus oli “mehed paremale-naised vsakule”, järgmine aga veidi pikem ja põhjalikum Turaida lossi külastus. 132 astet lossitorni ja alla tagasi. Hulk põnevaid vaatamistväärt kambrikesi ja muidugi lummav vaade torni tipust.DSC04687 DSC04693

Karl Madis laulis juba ammu, et “mees peab täpne olema…” ja lossis oli see eriti oluline. 😉

avatud

Kui sealsamas kaunite vesiroosidega täidetud tiigi kaldal olime oma kaasavõetud snäkid koos kohalike herilastega ära jaganud, läks sõit edasi Riia poole. Võrdluseks Tallinna loomaaia asukatega käisime vaatamas, mismoodi elavad samad ja ka meil nägemata loomad. Ma ei poolda seda loomadele vaatemängu pakkumist inimeste näol, aga lastele meeldis! 😉 Mina isiklikult imetlesin neid linnukesi:

Laste jaoks oli elamuseks need kõrged loomad, kel meie juuresviibides tuli hoopis õrnusehetk peale ja polnud nad nii kõrged midagi.

Tasuta etendust jagasid lõbusad surikaadid, hüpates kord kahe- kord neljakaupa aknast inimesi tervitama.

Olles pikalt jalutanud ja loomi uudistanud, oli paras aeg  tõsisemaks kehakinnituseks. Selleks sõitsime vist kuulsaimasse söögikohta, kus iga Läti külastaja kindlasti ära käib – Lido. Kohale jõudes oli parkla muidugi umbes vaatamata hullule paduvihmale. Sisse saades leidsime siiski laua, kuhu meie suur seltskond kõik kenasti ära mahtus. Kõigil said kõhud täis, aga järgmiseks korraks endale meeldetuletuseks – salati taldrik maksab 4€ – pane kuhjaga täis ja jagub kõigile, mitte igaüks ei võta eraldi. 😉

Edasi asusime oma “gepsude” abil otsime ööbimiskohta – Hotell Kempings Sniedzes. Otsitud-leitud ja peavarju pakkusid väga mõnusad soojad majakesed, kuhu alla ja üles mahtusid mõlemasse majja lahkesti ära 7 inimest. Ühes sai kohe “siruli” visata, teises pidi enne “silitama”. Keda või mida on igaühe fantaasiavili. 😉

BeFunky_DSC04806.jpg BeFunky_DSC04807.jpg

Õhtu möödus peale mõnusat duši kitarrimängu, laulu  ja näksimise saatel. Isegi nooremad pidasid vapralt vastu ja said end Une-Mati tulles kohe mõnusasti kerra tõmmata ja uinuda. Hommikul tervitas meid soe päike ja kohalik suur ning karvane koer, kes meie majatrepile kaetud hommikusöögilauast küsimatagi pisut palakesi sai. Kes tahtis, käis eemal voolavat jõge uurimas, kes tegi hommikuvõimlemist  mänguväljakul ja seda ikka lõbusasti laulu ja pillimängu saatel. Naabrid olid vist kõik kohalikud, keegi midagi ei öelnud ja pahaks ei pannud. Pisut enne lõunat tänasime vahvat peremeest majutuse eest ja liikusime järgmise põneva ettevõtmise poole.

Kuna osad lastest olid klassiekskursioonil Jurmala veepargis käinud, siis said nüüd seda lõbu tunda ka need, kes polnud käinud. Linna sisse sõites maksime hoolsalt ära oma trahvi 10€, kuna unustasime, et linna sienemine on tasuline ja jätsime pileti ostmata. Aga sealsamas need torud juba paistsidki ja lapsed autos hakkasid elavamalt sõna võtma. Kes parki, kes mere äärde. Mina muidugi mere äärde. Aga enne tuli ära teha see, ilma milleta Lätist koju minna kuidagi ei saa. Mis on ainuke sõna, mida enamus eestlased läti keeles teavad? 😀 Saldejums – muidugi! Ja seda me siis nautisimegi enne mere äärde astumist.

Reisi parim hetk – meri!!! Kuigi õhk oli jahe, oli ujujaid-päevitajaid küllalt. Mina käisin küll vaid varbaga katsumas, aga seda laintelalulu nautisin kohe pikalt ja mõnuga. 😉

Peale vesiseid ajaveetmisi asusime oma viimase eesmärgi täitmisele – tutvuda Riia vanalinnaga. Oleks me siis pisut rohkem uurinud, oleks teadnud, et sel nädalavahetusel toimuvad Riia linna sünnipäevapidustused ja liiklus on kinni või ümberkorraldatud. Leides teisel pool silda siiski mittemidagimaksva parkimisvõimaluse, asusime astuma vanalinna poole.

Suur tänu ajaloohuvilisele Ainikale, kes siiski teadis väga palju põnevaid fakte linna ajaloo kohta ja kõik olulisemad nurgad ja nurgatagused meile ära näitas ja jutugi juurde rääkis.

Hõbekuld

Kõik pidasid vapralt vastu võiduka lõpuni ja asusimegi tagasi koduteele. Kardetud passiküsimised jäid sel korral õnneks ära, kuna osadel polnud kehtivaid dokumente. Ühtegi apsu ega muud viperust kellegagi ega millegagi ei juhtunud. Kõik, kes käisid olid õnnelikud ja väga rahul. Tuleb ikka end sirutada vaatama kaugemale kui kodulinn ja anda endale võimalus kogeda teise maa ilu ja külalislahkust. Järgmise suve reisiks alustasime juba “reisifondi” kogumist, seega jääb üle vaid sihtkoht paika panna. Ja küll me siis Pariisi ka kunagi jõuame…. 🙂