Latsile ja latsiga

Novembrikuus toimus meie kandis võru keele nädal. Kuna meie lasteaias üks rühm tegeleb selle “teise keele” harjutamisega järjekindlalt, kõnelesime, laulsime, lugesime teisedki oskajad nende eestvedamisel sel nädalal ainult võru keeles. Samal ajal kutsuti ka soovijaid osalema võrukeelsete salmide kirjutamise võistlusel. Tore väljakutse, proovisin kätt, kuna olen selle keele keskel ju üles kasvanud. Tulemus oli suurepärane, kuna teiste seas olid minu loodud salmikesed eripreemiat väärt. Nädal tagasi olin palutud suurepärasele vastuvõtule rahvaliku lõõtsapilli saatel ja osa saama meelipaitavast rahvuslikust peolauast. Suur tänu võimaluse ja tunnustuse eest! 🙂

DSC08197

DSC08384

DSC08379

Mõni näide salmidest:

Ütlemise’ üten latsiga:
Imä om illos,
imä om hää.
Lats pand imäle
üskä uma pää.

***

Üts ja kats,
astus lats.
Samm lätt
kõrrast kipõmbas.

***

Tulõ’, tulõ’ tarrõ, kass,
ma tii sullõ pai.
Tulõ’, tulõ’ tarrõ, kass,
esi’ olõ’ pai.

***

Kirota’ kõrd tahtsõ ma
kuis käü E vai kuis käü A?
Tuud es mõista’ üteldä’.
Kuuli lätsi opma ma.

***

Kiä tuu om
ossa pääl?
Tsirgukõnõ ossa pääl.
Kiä tuu om
lumbiviin?
Kunnakõnõ lumbiviin.
Kiä tuu om
mulla seen?
Vaglakõnõ mulla seen …

***

Massinaga tahtsõ ma
peris liina minnä’.
A viil väiku olõ ma,
kuis ma jõvva sinnä’?

***

Pimps-pimps piimä juuma,
limps-limps leemekeist süümä.
Egä lats toda tiid,
et suurõs kasut õnnõ nii.

***

Tarõ pääle linnaś tsirk,
sullõ uma laulu kink.
Laulsõ nii ja laulsõ naa,
laulsõ lats ja imä ka.

2 thoughts on “Latsile ja latsiga

  1. TALENT! 😉

Lisa kommentaar

