Käsi ära väsi

Kirjutanud olen kaua, juba minuaegsetes lasteväljaannetes ilmusid esimesed suleproovd, nii ajakirjas “Täheke”, kui ka ajalehes “Säde”. Puberteetiku suur väljaelamissoov “kui-keegi-ei-kuula-siis-kirjutan” jõudis isegi ajakirja “Noorus” kaante vahele. Aasta tagasi vormistasin oma esimesed luuletused käsikirjaks lasteraamatukonkursile, aga kuna esimene vasikas läheb ikka aia taha, nii jäi ka minu esimene sahtlisse oma aega ootama. Kuigi töös lastega kasutan neid siiski ja nii nad elama hakkavadki minu meeltes ja laste mängudes. 🙂

Eile osalesin aga teistmoodi lugude loomise ideeõhtul, kus käsi oli mängus küll, aga sõnad ei olnud üldse olulised. Uurisin iseennast hoopis läbi joonistuste, sümbolite, piltide. Nii nagu iga laps avastab maailma imelisust enda ümber.

Joonistanud pole ma kunagi, küll aga vihikuteviisi lõiganud ja kleepinud kokku pilte. Seega oli selle kohtumise suurim pluss see, et “lase vabaks!” ja joonista! Ümberringi olevad sõbralikud naeratused ja hoolivad silmavaated tegid asja muidugi lihtsamaks. Lõppkokkuvõttes tajusin selgelt, et mõni inimene väljendab end sõnadega, teine piltidega ja nii ongi lõbusam! Jään rõõmuga oma liistude ehk siis sõnade juurde.

Minu luulekogu sai alguse siis, kui sündis minu esimene laps(21 aastat tagasi) ja tema esimeste kritselduste juurde hakkasin mina salmikesi kirjutama. Kui konkursil osaleda soovisin, küsisin igaks juhuks, kas lapse käega joonistatud pildid võivad olla raamatu illustratsioonideks? Vastus oli peidetud ridade vahele ja  “mittesobilik” – leidke ikka kunstnik! Leidsin siis, aga kes võiks olla ehedam, parim lasteraamatu illustraator, kui laps ise!? Kõigi kolme laste joonistused on saanud minu poolt lisaks sõnad ja luuletustesse olen pannud ka nende enda kommentaarid piltide kohta. Nimilugu,  mille järgi ka luulekogule nime andsin, sobib hästi tänast postitust lõpetama.

JOONISTATUD MINA

Ühel päeval tahtsin väga

joonistada inimest.

Paberile pliiatsiga

tegin mitu ringikest.

 

Kõige suuremast sai pea,

väike selle alla.

Pisikesed silmadeks.

Käed ja jalad külge.

 

Issi uuris pilti vähe,

kiitis: „Ilus nukk!“

Emme ütles seda nähes:

„Laps saab kunstnikuks!“

 

Vaatasin neid tarku suuri,

mina, kõige pisem.

Kuni tõde kostus huulilt:

„See on MINA ISE!“

kirjutan

2 thoughts on “Käsi ära väsi

  1. Tean seda tunnet, kui miski hakkab peas iseenesest riimuma ja kipub vägisi paberile 😉

    • Just! Ja leia siis võimalikult võimatus kohas olles paber ja pliiats üles! 😀 Olen ka liivale kirjutanud ja siis koju paberi järele jooksnud… 🙂

Lisa kommentaar

