Sõnade taga on…

Rääkimine hõbe, vaikimine kuld. Tõsi ta on ja hea, kui on õigel ajal meeles.

Kui palju aga inimesed mõtlevad, mida nad suud avades lendu lasevad. Tegelikult enne veel, kui meie mõtted sõnadena välja paiskame. Mulle on juba aastaid mõju avaldanud vanaproua Louise L. Hay elukäsitlus, mille kohaselt mõtted, mida mõtleme, ja sõnad, millesse neid rüütame, loovad selle, mida me oma elus kogeme. Ma ei väida, et see on ainuõige ja nii peab, aga mina ise siiski mõtlen sellele päris tihti.

Homme, 20. aprillil on FB vahendusel ringlemas ÜLESKUTSE märgata, on loodud võimalus märgata. Märgata käegakatsutavaid asju või hoopis mitte. Märgata oma mõtteid ja sõnu, mida me kasutame mõtte väljendamiseks. Mulle see mõte meeldib.

Miks ma selle teema aga üldse üles võtsin? Noor ja “roheline” sõbranna, tuli minu juurde rõõmusõnumiga – leidsin endale meeldiva mehe. Kust? Suhteportaalist. Hea küll, võimalus seegi. Räägi, mis sind rõõmsaks teeb?

Ta ütles, et ta “igatseb mind”. Kaua te teineteist tunnete? Nädala oleme kirjutanud ja pilte vahetanud. Selge. Mõtle nüüd, mida see mees sulle tegelikult ütles! Ta igatseb seda tunnet, mida loob sinu pildi nägemine, sinu kirjades sisalduvate sõnade lugemine. Ta ei saa igatseda sind, kui ta pole sind veel reaalselt näinudki. Jätsin selle muidugi enda teada, et mitte näida targutavana.

Veel kaks nädalat edasi ja särav sõbrants tuleb uue avaldusega lagedale. Ta ütles, et “tahab mind tundma õppida.” Hea mõte! Aga kuidas ta seda ette kujutas? No lähme õhtul välja tantsima, ta võtab hotellis toa ja nii ei pea kumbki oma linna öösel tagasi kihutama. Stopp! Mida ta sulle ütles! Kas pole mitte nii, et ta ei taha mitte ainult sind tundma õppida, vaid sinu keha. Oled sa selleks valmis? Tahad sa seda? Sellest mõttekäigust jätsin ka osa enda teada, ainult soovitasin ikka ööseks oma koju jõuda.
Õnneks läks kõik kenasti, kaks inimest suhtlevad rõõmsalt edasi ning hotelliööd on veel lähitulevikus ootamas.

Tunnistan, et olen sõnade suhtes ettevaatlik. Otsin miskit sügavat tihti lihtsate sõnade tagant. Kuulan ja arutlen kuuldu üle päris palju. Võib-olla elan sedamoodi oma elu keeruliseks (nagu juba filmiski ei soovitatud), aga selline ma kord juba olen. Ehk näen ka tonte seal, kus tegelikult hõljuvad haldjad? On sõnu, mida ma teadlikult väldin kasutamast ja on sõnu, mida kasutan eriliselt suurel hulgal, sest need toetavad ja hoiavad mind.

Ehk pole palju meeles pidada – enne mõtle, siis ütle!

Ma kuulan su sõnade taha,
su südame salasosinaid.
Neist märk jääb alati maha,
kas lausud valjult või tasa neid.
Ma kuulan su mõtete varje,
tunnen kõrvus su hääle peegeldust.
Nii hetkes ei kõla karjed,
mis lõhuks sügavat olemise vaikust.

One thought on “Sõnade taga on…

  1. Paberile kirjutatu, võid alati hävitada (rebida, põletada jne.), kuid öeldut kahjuks tagasi võtta ei saa…. Mis öeldud, see kahjuks öeldud …

Lisa kommentaar

