Mis on kodu, kus on kodu…

15 aastat! On seda vähe või palju või piisavalt? 🙂

15 aastat tagasi augustis võtsin oma pisitütre ja sel ajal kõige kallima kutse vastu ning asusin elama just selles 5-kordses majas.dsc008212

Ma olin õnnelik, et avanes võimalus vanematekodust lahkuda ja hakata miskit “oma” looma. Tegime ajapikku vaikselt remonti, muutsime korteri kodusemaks, soetasime mööblitükikesi oma soovi ja meeldimise järgi. Enne iluravi ja soojustust õppisin elama talvekuudel 13-14-kraadise toatemperatuuriga, kui kõikide tubade välisseinad olid härmast valged. Ning suvekuudel nautisime katusekorteri rõõme – istu rõdul ja naudi päikest! 😉 Selles kortermajas möödusid kahe noorema lapse esimesed mängu- ja kooliaastad. Selle maja korter pakkus mulle kindlustunnet, et ma saan hakkama, kui ühel hetkel kolme lapsega üksi jäin. Oli päevi, mil ei tahtnud hetkekski korteriust avada, vaid olla iseenda valuga omaette. Oli päevi, mil parim hetk saabus koos sellesama korteriukse sulgumisega selja taga. Ehkki just selles korteris kuulsin oma kõige kallimate esimesi sõnu ja vaimustusin esimestest sammudest; istusin aasta otsa öösiti lapse allergiast sügelevat ihu silitades üleval ja nautisin päevadeviisi lõbusaid ühismänge; õppisin kokkamise nipikesi ja tegin suure huvi ja entusiasmiga näputööd; võõrustasin sõpru ja sugulasi ning kirjutasin valmis lasteraamatu ning tegin igapäevaselt sissekandeid päevikusse – jäi midagi suurest õnnetundest alati puudu. See ei olnud minu kodu… Puudus kodutunne, tahtmine sisustada, kaunistada… See oli  koht, kus öösel uni magada ja argielu elada, aga hingerahu, “minu kodu on minu kindlus”-tunnet ei tekkinudki. Aastate jooksul oli võimalus peaaegu igas toas elada(ümberpaigutused toimusid vastavalt laste soovidele), aga ei leidnud ma üles seda “oma nurgakest”, kus oleks olnud kõige parem.

Siiski olen ma väga tänulik, et mul oli see kodu, see koht, kus hommikul ärgata ja õhtul uinuda. Ju oli mul vaja just seda, et ma oskaksin praegu hinnata seda kodu, kuhu elu mind on viinud. Ma tänan!

Täna sai ühele poole minu elu Põlvamaal. Täna pakkisin kokku oma ilusad ja valusad mõtted, rõõmsad ja kurvavõitu emotsioonid, suuremad ja väiksemad vead ja veidrused, tahtmised, unistused, pingutused ja saavutused. Täna vaatasin oma elule tagasi ja leidsin, et see mahub kõik ära siia. DSC08832Kas tõesti olen elanud kokkuhoidlikult, kasinalt ja vähenõudlikult? Kas see kõik, mis minuga kaasa tuleb on vajalik, edasiviiv, toetav? Kolimise juures on hea see, et uues kohas asju lahti pakkides saab veel kord võtta aega otsustamiseks, mis jääb alles ja mis läheb oma teed. Elatud elu on aga õpetanud mind mõistma, et “vähem on rohkem”. Asjade väärtus on suure küsimärgiga ja igale omanikule erinev. Minu jaoks on tähtsad  inimesed, hoolimine, hoidmine, armastusväärne ja austav suhtlemine, kuulamine ja rääkimine, märkamine ja mõistmine, koosveedetud aeg ja ühised mälestused. See, mitu nipsasjakest on kaminaserval või kui suur on diivan elutoas, ei ole oluline. Kui tunned enda ümber kallima käsi ja kuuled kõrva sosinat “Sa oled nii kallis!”, siis saab argipäev kauni alguse ja õhtu lõpeb suurima hingerahuga. See on oluline! 🙂

Eestimaa on õnneks nii väike, et küllap satun siiakanti armsaid sõpru ja sugulasi külastama. Edaspidi õpin vähehaaval tundma Järvamaa looduskauneid kohti ja vaatamisväärsusi. Samal ajal tervitan seal oma uut kodu, päris oma maja, kus nobedaid näppe ja ilumeelt ootab suur koduõu. Astun õnnelikult käsikäes esimesi samme oma kodu sisustamisel, koduaia kujundamisel ja kodutunde loomisel. Üheskoos ja teineteisele toetudes on elus kõik võimalik. Suur tänu selle võimaluse eest! 🙂

One thought on “Mis on kodu, kus on kodu…

  1. Anni ütles:

    Õnne ja edu uues kodus! Mingu nüüd kõik vaid ülesmäge. Taha ära vaata, sest tulevik on ees! Ilus lugemine oli … 😉

Lisa kommentaar

