Vabadus

Vabadus, ka priius, kõige üldisemas mõttes on takistuste, piirangute või sunni puudumine – ütleb tark Vikipedia. Siinkohal tahan küsida, kes otsustab, mida, kuna, kellel ja kui palju piirata või mitte, lubada või mitte? Olen end nüüd kolimisvabadusest välja puhanud ja naudin elamist. See ongi vabadus, kui luban endal elada. Minu elu hõlmab kõike – alates esimesest teadlikust hingetõmbest hommikul, kui unevõim kaob ja lõpetades õhtul viimasega peale südamest tulevaid tänusõnu, elada antud päeva eest. Nii ma elangi. Kõik see, mis sinna vahele jääb, ongi minu elu, minu vabadus… vähemalt praegu augusti alguses, kui puhkus kestab.

Jah, unistused täituvad! Soov varahommikul astuda kastesel kodumurul, tunda värinat jahedusest ja märgadest rohukõrtest ning hingata endasse algava päeva esimesed sõõmud – olemas. Mis aga tähendab, et ärkama peab üsna vara. Päike, linnud, liblikad, sekka mõni mootoripõrin, aga seda ei märkagi. Mul on vabadus istuda ja astuda just nii nagu soovin. Kohvitassi jätan hetkeks trepile ja haaran kaamera kaasa, sest esimeste sammude juures märkan juba jäädvustamist väärivaid objekte.

Looduses on kõik suured tegijad, ehkki ülesehitatud Eiffel jääb mõõtudelt alla originaalile, aga meistrimees ise on kohal ja naudib vist vaadet.DSC09004

Järgmine on traditsioonilise võrgu minivariant, aga kui uhkelt kaunistatud!

DSC09012

Kui pärlikeega kaunistatud moonid olen ära tervitanud,DSC09028

liigun kirsipuude alla. Pilk kõrgemale toob naeratuse suule küll – siin on midagi ilusat ja suuremat! Võrgutamine käib maas ja puus! Neil on see vabadus! 🙂DSC09076

Ja sealsamas märkan marjavabadust – kasvan nii kõrgel, kui ise tahan. Nojah, aga mul on abivahendeid, et neid sealt kätte saada. 😉DSC09089

Mul on rõõm katsetada esimesi oma aia marju esimese küpsetise sees. Shokolaadine kirsikeeks õnnestus! 🙂BeFunky Collage

See, et lapsed ja loomad naudivad oma suvevabadust, on ilma kirjutamisetagi selgemast selgem!DSC09166

Sukeldun nüüd täiesti vabatahtlikult järgmisesse kastivirna, et avastada oma elu ja siis olla otsustaja – mis jääb alles ja millest olen valmis loobuma. Mul on vabadus elada ja see teeb õnnelikuks! Jagan seda kõigiga, kes soovivad… 🙂

4 thoughts on “Vabadus

  1. Pärlitega keeks on sama kaunis, kui sädelevad kastepärlid 🙂

  2. fantastiline “operaator Kõps” oled — nii kiftid pildid ….
    Minu vabadus on nüüd käes kui ma olen pensionil – võin töesti teha seda mida soovin … ja see on hea tunne ..

    • Tänan, Nataly! See tegevus paneb tõesti südame kiiremalt pekslema ja silmad särama, tunnene, et naudin hetke ja tulemust. Kaamera käes, ärkab minus “sisemine laps”, kellele on antud vabadus mängida, mängida, mängida… 🙂

Lisa kommentaar

