Loodud looma

Luule Viilma kirjutab oma raamatus “Ellujäämise õpetus”:

Mees loob vormi, naine sisu. Mees sünnitab ideid, naine lapsi. Mees ehitab maja, naine kaunistab kodu. Mees on jõud, naine hingesoojus. Mees on mõistus, naine tunded.

Minu lemmiklugemisvara – Sensa – kaante vahelt loen Merit Raju sõnu:

Naine on oma olemuselt loov. Tähtis on teada, et me ei pea olema kirjanikud või kunstnikud selleks, et olla loojad. Just meie – naised – loome koduse õhkkonna la oleme juhiks peresuhete atmosfääris. 

Vaatan ennast ja mõtlen:

Andke mulle sõnad ja ma loon – luuletan, kirjutan, kirjeldan, arutlen, mõtisklen. Kui vaja panen sõnad helisema muusikas, kingin meloodia…

Andke mulle paber, liim, käärid, käsitöökarp ja ma loon –  ehted, rõivad, kaardid, kingitused…

Aga nüüd on mulle antud võimalus luua hoopis midagi suurt ja silmapaistvat. Elutee viis mind kokku armsa inimesega, kellega üheskoos ühises kodus saan olla naine – loov ja armastav. Jah, meil on maja, millest tasapisi kujuneb meie kodu. Tare-tareke seisab aga üsna suure muruplatsi keskel ja pakub võimalusi luua silmailu. Nii ma esimest korda elus võtsin nõuks ise külvata, ise kasta ja hoolitseda, ise istutada ja rohida, ise nautida imelisi vilju.  Ise armastada oma aeda ja sellest peaks ju piisama?!

Mul ei ole kunagi olnud oma aeda. On olnud vanematekodus rohimise, veevedamise ja pikkade peedipeenarde kõplamise töö. Mulle meeldib mullas siblida, mulle meeldib see ootus, mis kaasneb kindlasti aiatööga. Ja see sära, mis silmisse tekib, kui esimesed taimed oma ninakesed mullast välja pistavad. Aga kõige suurem rõõm on oma lilleaias kesksuvel õite vahel liikuda, magusaid lõhnasid ninas kõditamas tunda ning oma aiast tehtud lillekimbuga sõpru rõõmustada. Parim on  aga see, et minu pildistamisvajadus saab rahuldatud  – ei pea enam mööda küla käima ja teiste töö vilju jäädvustama. Samuti on oma aia maasikal, porgandil või kapsal hoopis teine mekk, kui poeletilt koju toodud. Boonusena veel see, et võtad siis, kui isu tuleb, mitte siis, kui poodi saad.

Algus on tehtud… 🙂 DSC06078

4 thoughts on “Loodud looma

  1. Nataly Nieminen ütles:

    Kas tead kui elujõulised on seemned ei olegi vaja lugeda raamatuid , muudkui seeme mulda , tema kasvab suure suure tahtmisega ja kui sa veel hoolitsed ja armastad oma aeda siis on varsti sealt võrsumas tänulikud taimed lilled ja muud. Kas tead mis on tegelikult kõige suurem rõõm—- sügisel mahapandud lillesibul mille sa unustad talve jooksul ära et oled midagi maha pannud ja kevadel kui tema sealt üles ärkab ja sulle endast märku annab ja igal kevadel aina uued üllatused ootavad sind ees .. Mul on hea meel et said oma kodukese ja oma mullatükikese soovin sulle lilleõnne .. ja muidugi siis jään ootama ka neid ilusaid fotosid kui su töö on juba vilja kandmas … Kalli kalli

Lisa kommentaar

