Suvine fotojaht II

Eile ennelõunal avalikustati 2. etapi teema. Selleks on “Rohelised niidud”. Kohe, kui seda visuaalselt nägin, tahtsin ka sõnadega mängima hakata nagu mõni teinegi fotograaf ja lisas pildi “niidist” ainsuses. Aga tuletasin endale siiski meelde, et konkurssi korraldab Eestimaa kaunid fotod, mis eeldab ikka meie ilusa Eestimaa pinnalt midagi ekstra erilist jäädvustamiseks leida. Seega loobusin sellest originaalsusest. 😛

Teine mõte, mis ka ennast kusagil vaimusilmas nähtavale upitas, oli teha foto läbi akna, mille raam raamiks ka minu fotot. Mõte hea, arvasin, aga mida pole, see on aken. Ja kui ma akna leidsin, siis sealt välja vaadates polnud jälle rohelist heinamaad kusagilt võtta. Konkursile saadetud fotosid vaadates leidsin, et on veel paar inimest, kes samale mõttele tulid ning selle ka ellu viisid. Ilusad fotod said! 🙂

Kuna minu mõlemad ideed leidsid kasutust, tuli mul midagi kolmandat välja mõelda, et ikka omanäoline oleks. Käisin eile kõndimas (Endomondo põhjal lausa 13 km kokku), et leida see miski, see omanäoline haljendav aas või rohetav niit. Klõpsisin mitmeid ilusaid rohelisi välju ja siis lähemal vaatlusel selgus, et enamasti need ju viljapõllud. Polegi seda lapsepõlvest ninas alles olevat mõnusat heinamaa lõhna kusagilt võtta, kus kõrrelistele seltsiks kasvasid karikakrad, tulikad, kellukad, tõrvalilled. Eks natuke ole veel vara ka, aga enamus, mida silm haaras, olid rohekaskollased võililleväljad või siis päris kollased rapsipõllud. Seega pidin mingi täiesti teise nurga alt sellele teemale vaatama.

Kuni jõudsin oma rännakuga naaberkülas asuva kabelini. Kabel ise on imepisikese tõusu või õigemini künka otsas. Sealt müüriservalt alla vaadates silmasin veidi vanamoodsat karjaaeda ümber rohetava heinamaa, taamal valgete kaskede kaunid tüved. Tänu sellele pildile hakkas peas kumisema kodukandist tuttav võrukeelne laul “Mo meelen kuldne kodukotus”. Lasin oma mälust kiirelt kõik sõnad läbi ja sellest saingi tõuke oma foto tegemiseks. Olen ju lapsest saadik kasvanud võru murdega koos, mis mulle kõnekeeles on päris tuttav, aga et kirjakeeles mitte eksida, kontrollin õigekirja ikka võro-eesti sõnaraamatust. Ja tänu laulusõnadele, polnud mingit muret ka kolmelauselist foto tutvustust kirja panna.

Nagu ikka tegin kohe hulga palju võtteid, et siis nende seast sobivaim välja valida. Mõned näited:

Minu oma lemmikuks osutus see:

Mu meelen kuldne kodukotus,
ma sagedast näe und veel sest…

Mäest alla, mööda kopli veere
ma pallajalu paterdi…

Ja mets ja maa saand teisemasse,
ja mäge muutnu hoolsa käe,
ning koplisse om kasvand kase-
kuid mälestus ei meelest läe…

DSC02063

P.S. Teen iseenda jaoks ka väikest statistikat. Minu 1. etapi foto meeldis 8 inimesele. 🙂

Lisa kommentaar

